Dé Luain 28 Iúil 2008

Isra' dan Mi'raj.. Bersama Abu Saif...


Allahu akbar.. senyum meleret aku, bila ust Hasrizal Abdul jami, Abu Saif, tidak menolak permintaan aku untuk bergambar bersama,
Aku sememangnya telah lama mengikuti perkembangan ust Hasrizal melalui blognya, www.saifulislam .com, akhirnya dengan izin Allah, dapat bertemu dengan beliau yang hadir ke IPTAR minggu lalu, aku yang mengagumi tulisan beliau dalam blognya, bahkan aku pernah mengambil teks khutbah yang ditulis beliau dalam blognya " Kemerdekaan diatas Manhaj Nubuwwah" untuk aku sampaikan dalam khutbahku pada 31 ogos 2007 yang lalu.
Mudah tersenyum, ramah, simple, itu lah antara yang dapat aku perhatikan, dan yang paling penting, benarlah seperti yang aku dengar dari sahabat-sahabat yang lain, ceramah yang beliau sampaikan, begitu menarik, sehingga tempoh 1 jaqm 15 minit, langsung tidak aku rasai,
bersama Abu Saif, cuma aku, blum tau abu apa...
Secara kebetulannya, Naqib Usrah aku, Ust Saiful Azhar, adalah bekas anak usrah Ust Hasrizal..Jadi kami adalah cucu usrah..hehe, itu guarauan sahabat aku, che mo, Alhamdulillah, aku harap ilmu yang dapat aku kutip sepanjang dua kali pertemuan kami, akan dapat aku manfaatkan..sebagai da'ie yang baik...

No comments: