Dé Céadaoin 13 Lúnasa 2008








macam tak percaya je aku ni nak jadi cikgu, tapi itulah hakikatnya.. sekarang aku dan kawan-kawan tengah buat ROS ( Rancangan Orientasi Sekolah di SK Meranek, Kota Samarahan, tersentuh betu hati melihat murid-murid skolah rendah.. gembira dan ceria selalu..terkenang zaman sekolah rendah aku dulu. budak-budak ni cukup suka bila dapat cikgu baru...berebut-rebut nak bersalam..

Apa yang banyak aku belajar setelah 4 kali kami ke sekolah, ( termasuk kali ni) yang pastinya.. teori yang kami belajar.. nampak macam senang tapi hakikatnya.. Hanya Allah Yang tau.. susah, dan mencabar..

Besarnya peranan Guru Agama macam aku, beban dakwah, perlu dilaksanakan dengan cara paling lembut dan hikmah.. hubungan baik jangan dirosakkan.. capailah matlamat Dakwah dan Islah dalam suasana penuh Kasih sayang...

Manisnya Dakwah dalam Kelembutan...

No comments: